Wat zijn de beste fitness- & krachttrainingsboeken? Raden we in onze literatuurlijst de klassiekers aan, zoals ‘Anatomie Van Fitness En Krachttraining’ en ‘My Shredded Lifestyle’, of toch hele andere fitness-boeken? Je vindt hier de beste aanraders vol fitness-oefeningen, -schema’s, voedingstips, workouts en informatie over spiergroei en bijvoorbeeld droog trainen. Lees verder…

Ontdek de beste fitnessboeken en krachttrainingsboeken

Voor iedereen die zich wil verdiepen in een actievere leefstijl, is deze lijst van de beste fitnessboeken en krachttrainingsboeken een goede plek om te beginnen.

Krachttraining – Frédéric Delavier

Het is altijd verstandig om voordat je echt aan de slag gaat met krachttraining, een idee te krijgen van hoe de achterliggende anatomie nu eigenlijk werkt. Frédéric Delavier helpt je daarbij door in overzichtelijke illustraties weer te geven welke spieren gebruikt worden bij specifieke oefeningen. Het is dan ook zeker een boek dat thuis hoort op de lijst van beste fitnessboeken en krachttrainingboeken.

De kracht van slim trainen – Joeri Zwart

Om echt resultaat te boeken, moet je slim trainen. In zijn boek De kracht van slim trainen vertelt personal trainer Joeri Zwart hoe je maximale resultaten behaalt met minimale moeite.

Krachttraining met je eigen lichaamsgewicht – Daniel Gartner

Het complete bodyweight trainingshandboek: de meest doeltreffende krachtoefeningen zonder toestellen.

Get stronger – Claudia van Avermaet

Een fit en strak lichaam in 30 dagen.

Killerbody – Fajah Lourens

Dit boek bevat alles wat je nodig hebt om binnen 12 weken een killerbody te krijgen. Van voedingsplannen tot trainingsschema’s, Fajah Lourens heeft het allemaal voor je uitgewerkt. Het enige wat jij nog hoeft te doen, is de handen uit de mouwen steken.

Eigen kracht – Hans Wassink

Het meest complete handboek voor effectief en gezond fitnessen op eigen kracht.

Anatomie van fitness- en krachttraining

Dit boek is vergelijkbaar met het eerder besproken Krachttraining vanFrédéric Delavier. Ook hierin wordt een duidelijk overzicht gegeven van de verschillende fitness- en krachtoefeningen en de verschillende spiergroepen die je hiervoor gebruikt. Het boek is geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

Fitness als medicijn – Y. Devos

In dit boek gaat Y. Devos in op verschillende oefeningen die je uit kunt voeren zonder naar de sportschool te gaan. Maak wat ruimte in je woonkamer, slaapkamer of op kantoor en ga aan de slag.

Non-stop fitness – Peta Bee

Heb jij geen zin of tijd om uren door te brengen in de sportschool? Dan is dit boek iets voor jou. Peta Bee leert je meer over non-stop fitness. Deze methode is gericht op het verbranden van zoveel mogelijk calorieën met alledaagse werkzaamheden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het stofzuigen van je woonkamer, ramen lappen of de hond uitlaten. Zo werk je je to-do lijst af en verbrand je tegelijkertijd vet. Ideaal, toch?

Fitnessbijbel voor vrouwen – Marije de Vries

Compleet lifestyle-programma voor voeding, beweging en ontspanning.

Tot slot: aangeraden premium e-boeken over fitness

Onderstaande premium e-boeken zijn aanraders omdat ze een goede lezerscommunity en mooie bonussen bevatten, waaronder trainingsschema’s en calculators voor je voedingsplan.

  • Spiermassa Protocol
    Ben jij een sportieve vent, maar lukt het je maar niet om meer spiermassa op te bouwen, dan is het Spiermassa Protocol iets waar je echt iets aan hebt. Met een theorieboek, een praktijkplan, trainingsschema’s en macrocalculator om heel gemakkelijk alle beginwaarden van jouw voedingsplan te berekenen. Voor slechts € 47 kun je binnen enkele minuten met dit protocol gaan starten. Let op: alleen voor gemotiveerde mannen!

    Het Spiermassa Protocol is een alles-in-één pakket van de Droog Trainen Academie. Het is bedoeld voor mannen en het doel is een droomlichaam. Je leert slim en hard te trainen, gezond te eten en effectief spiermassa op te bouwen. Het pakket bestaat uit boeken, schema’s en calculators. Het is bedoeld voor mannen die gemotiveerd zijn en die in een korte tijd meer spiermassa willen ontwikkelen.
  • Droog Trainen Protocol Vrouwen
    In het Droog Trainen Protocol voor Vrouwen vertellen ervaren coaches je hoe je door middel van de juiste voeding, krachttraining en een gezonde levensstijl je vetpercentage aanzienlijk kan verlagen. Door je deze levensstijl eigen te maken zul je nooit meer een dieet hoeven volgen of uren lang op de cardio apparaten in de sportschool hoeven staan. Een protocol dat iedere vrouw zou moeten proberen.

    Met het Protocol Vrouwen van Droog Trainen kun jij binnen 8 tot 16 weken je vetpercentage verlagen en een mooier gevormd lichaam bouwen. Henry en Rinus, de coaches van Droog Trainen, helpen je door middel van krachttraining, voeding en een gezonde levensstijl je ideale lichaam te creëren. Het is een alles-in-één pakket met e-boeken, calculators en trainingsschema’s voor een strak en gezond vrouwenlichaam.
  • Droog Trainen Protocol Mannen
    Het Droog Trainen Protocol voor Mannen is speciaal geschreven voor die mannen die al jarenlang van alles proberen, maar waarbij het maar niet lukt om het vetpercentage omlaag te krijgen. Door inzicht te krijgen in de manier waarop jouw lichaam werkt, de juiste voedings- en trainingsadviezen en strategieën voor blijvend vetverlies is dit protocol iets dat voor iedere man geschikt is. Snel aanschaffen dus!

    Het Protocol Mannen van Henry en Rinus, coaches van de Droog Trainen Academie, is een alles-in-één pakket voor mannen die hun vetpercentage willen verlagen en meer spieren willen opbouwen. Het is een methode waarmee je alle informatie (e-boeken) en tools (calculators en schema’s) krijgt die je nodig hebt om hier zelf mee aan de slag te gaan. Bouw je droomlichaam met dit heldere stappenplan.

Op jouw succes!