Is er momenteel een storing bij Bol.com? En wat moet je doen als de Bol-website eruit ligt, als je winkelwagen op Bol.com leeg blijft of als je om andere redenen niet lijkt te kunnen bestellen? Komt het artikel niet in de winkelwagen of lukt het op een andere manier niet? Hier geven wij alle mogelijke oorzaken en oplossingen. Lees verder…

De actuele status van storingen bij Bol

Is er momenteel een storing bij Bol? Het antwoord is simpel: kun je de site van Bol.com momenteel gewoon bezoeken en iets bestellen, dan is de storing nu voorbij. Het kan zijn dat als je aan het shoppen bent bij Bol.com je winkelwagentje leeg blijft. Of dat je niet kunt inloggen. Of het is mogelijk dat je om een andere reden niet kunt winkelen. Is het zo dat een product niet in het winkelwagentje komt of heb je een ander probleem met Bol.com, dan lees je in dit artikel alle mogelijke oplossingen en oorzaken.

Is er een oplossing als de website of app van Bol vastloopt?

Als de website of app van Bol.com vastloopt, zijn er verschillende stappen die je kunt nemen om het probleem op te lossen. Hier zijn enkele suggesties:

  1. Vernieuw de pagina of app: Dit is vaak de eerste stap om te proberen. Druk op de vernieuwingsknop in je webbrowser of swipe omlaag om de app te vernieuwen. Soms kan een eenvoudige herladen-actie het probleem oplossen.
  2. Controleer je internetverbinding: Zorg ervoor dat je een stabiele en werkende internetverbinding hebt. Als je internetverbinding traag of instabiel is, kan dit problemen veroorzaken bij het laden van de website of app.
  3. Probeer een andere browser of apparaat: Als het probleem aanhoudt, probeer dan een andere webbrowser of schakel over naar een ander apparaat om te zien of het probleem daar ook optreedt. Dit kan helpen vaststellen of het probleem lokaal is of gerelateerd aan een specifiek apparaat of browser.
  4. Wis de cache en cookies: Het wissen van de cache en cookies van je browser kan soms helpen bij het oplossen van laadproblemen. Dit verfrist de website en kan eventuele tijdelijke problemen verhelpen.
  5. Controleer op systeemupdates: Zorg ervoor dat zowel je besturingssysteem als de app zelf up-to-date zijn. Soms kunnen bugs of prestatieproblemen worden verholpen door updates.
  6. Schakel extensies of plug-ins uit: Als je browser extensies of plug-ins gebruikt, kan het uitschakelen ervan helpen bij het oplossen van problemen. Soms kunnen deze add-ons conflicten veroorzaken met de functionaliteit van de website.
  7. Neem contact op met de klantenservice: Als geen van de bovenstaande stappen het probleem oplost, kun je contact opnemen met de klantenservice van Bol.com. Ze kunnen je verder assisteren en informatie verstrekken over eventuele bekende problemen of oplossingen.
  8. Wacht en probeer later opnieuw: Soms kunnen technische problemen tijdelijk zijn en worden ze vanzelf opgelost. Als laatste redmiddel kun je wachten en later opnieuw proberen om te zien of het probleem is verholpen.

Houd er rekening mee dat technische problemen zich kunnen voordoen en het niet altijd in jouw controle ligt. Door bovenstaande stappen te volgen, kun je echter vaak veel voorkomende vastloop- en laadproblemen oplossen.

Is er momenteel een storing bij Bol.com?

We hebben even gecheckt of alles werkt, en de systemen lijken op dit moment wel weer te werken. Zie jij toch dat iets niet werkt op de website van Bol.com, meld het dan gerust in de reacties onderaan deze pagina.

Bol winkelwagen blijft leeg – Is er een oplossing?

In de komende paragrafen lees je waar het aan kan liggen dat je winkelwagen leeg blijft en wat je er eventueel aan zou kunnen doen. Er is namelijk niets vervelender dan een bestelling plaatsen bij Bol.com, nadat je heerlijk rondgesnuffeld hebt op de website en je komt er dan achter dat alles wat je in je winkelwagen hebt geplaatst weer verdwenen is. We hebben gekeken waar het aan kan liggen en welke oplossingen er – met of zonder hulp van Bol.com – mogelijk zijn.

Wat kan een reden zijn waarom je winkelwagentje leeg blijft?

In het onderzoek naar dit probleem zijn twee oorzaken gevonden. Ten eerste kan het al fout zijn gegaan bij de bestelfase. Dat kan het zo zijn dat je te veel cookies op je computer hebt. Te veel cookies op je computer kan ervoor zorgen dat je niet verder kunt gaan met je bestelling. Kom je niet verder in het bestelproces bij Bol.com, dan kun je in de tussentijd je cookies verwijderen en kijken of dit het probleem oplost.

Wat Bol.com zelf als oorzaak aangeeft

Als je het aan Bol.com vraagt, dan zeggen zij dat het leeg blijven van je winkelwagentje kan liggen aan verandering van het land. Je zult je afvragen waarom je je computer van land wilt veranderen, maar eigenlijk is het ook wel logisch. Soms zit er namelijk verschil tussen het productaanbod van landen. Woon je als Nederlander net over de grens in België, dan wil je gewoon in je eigen taal shoppen bij Bol.com. Toch moet je voor het echt bestellen van je producten de plek activeren waar je daadwerkelijk woont. Is er niet voldoende voorraad, dan kun je het product niet bestellen.

Het checken van de instellingen van je browser: cookies zijn wel eens de oplossing

Ook kan een oorzaak van het probleem zijn je eigen computer. En dan gaat het met name om je browserinstellingen. Heb je al geprobeerd om cookies te verwijderen, dan ligt het aan de strengheid waarmee je internetbrowser cookies wel of niet accepteert. Bij het leeg blijven van je winkelwagentje bij Bol.com kun je dus ook iets zelf doen en is als volgt. Ga naar de instellingen van je computer, zoek waar de internet opties zijn en klik op het tabblad privacy. Vervolgens is de volgende actie afhankelijk van je internetbrowser. Het gaat in ieder geval erom dat je toestemming geeft om op een ander niveau cookies te accepteren. Heb je het niveau van cookies op je computer aangepast en krijgen de cookies van Bol.com een acceptatie? Dan kan het sessienummer tijdens je bestelling onthouden worden. Dit kan dus een oplossing zijn als je problemen hebt tijdens het bestellen bij Bol.com.

Je kunt bij het leeg blijven van je winkelkarretje dus zelf iets doen:

  1. Ga naar de instellingen van je computer
  2. Zoek waar de internet opties staan
  3. Ga dan naar het tabblad privacy
  4. Nu ligt het aan het soort browser dat je gebruikt welke vervolgactie nodig is, maar waar het om gaat is dat je toestemming geeft om een ander niveau van de cookies toe te staan.

Zodra je het niveau van de cookies hebt aangepast en de cookies van Bol.com worden geaccepteerd door jouw computer, kan het sessienummer dat tijdens het bestellen gebruikt wordt onthouden worden. Dit zou een mogelijke oplossing voor het leeg blijven van je winkelmand kunnen zijn.

Wat kun je doen bij dit of andere problemen met bestellen bij Bol.com?

Soms ligt het niet aan het land waarin je zit, de cookies die je verwijderd hebt of de instellingen die je aangepast hebt. Er zijn momenten dat bestelsystemen even ‘plat liggen’ en er door niemand iets te bestellen is. Technische storingen worden verzameld door AlleStoringen. Hier zie je bijvoorbeeld ook wanneer er problemen met Ziggo zijn. Het kan je geruststellen dat het dan niet aan je eigen computer ligt.

Is er bij jou van het al het bovenstaande geen sprake? Dan kun je altijd nog contact opnemen met de klantenservice, want daar zijn ze nou eenmaal voor. Het is dan wel handig dat je je probleem duidelijk kunt definiëren, het voorgaande al geprobeerd hebt en eventueel screen shots van de meldingen of wat er gebeurd is hebt gemaakt. Naar onze mening is een e-mail met een helder verhaal en het kunnen laten zien wat er tijdens het bestellen heeft plaatsgevonden het handigst.

Problemen met shoppen bij Bol.com zelf oplossen?

Het is dus inderdaad zo dat je een aantal dingen zelf kunt proberen om problemen bij Bol.com zelf op te lossen. Er hoeft dus in eerste instantie geen irriterende boze mailtjes verstuurd worden of kwaad de klantenservice te bellen. Dat is heel prettig, want je cookies naar een toegestaan niveau aan te passen, of cookies te verwijderen, kan je al heel makkelijk snel zelf doen. Is het probleem van een leeg winkelwagentje niet bij jou gedeelte van het bestelproces, dan kan het normaal gesproken langer duren voordat het probleem wordt verholpen en dat er een goede oplossing kan worden gevonden.

Je hebt nu kunnen lezen dat je inderdaad eerst zelf wat kunt proberen voordat je helemaal geïrriteerd met de klantenservice gaat bellen of een boze e-mail stuurt. Dat is natuurlijk fijn, want cookies verwijderen of het niveau van de toegestane cookies aanpassen kun je – als je je computer een beetje kent – snel en makkelijk zelf.

Ligt het probleem van het lege winkelmandje niet bij jouw deel van het bestelproces? Dan kan het helaas wat langer duren voordat er een oplossing gevonden is.

Meer bronnen over winkelwagen-storingen bij Bol.com

https://www.xsl.nl/?item=1943&desc=winkelwagen%20blijft%20leeg

https://www.klacht.nl/probeert-u-het-later-nog-eens/

https://allestoringen.nl/storing/bolcom/