Bol contactgegevens: bol telefoonnummer

Om maar met de deur in huis te vallen: het telefoonnummer van Bol.com is 030-3104999. Neem je telefonisch contact op met Bol.com, dan word je beloofd dat je binnen 2 minuten een respons zult krijgen. Telefoneren is de meest directe manier van contact opnemen en is ideaal als je snel een antwoord nodig hebt. Heeft het iets minder haast, kies dan contact via Facebook Messenger. Je krijgt dan binnen het uur respons. Kies je voor een mail, dan zal je binnen 48 uur respons ontvangen. Bellen en chatten zijn dé opties voor een snelle respons.

Met welke vragen kun je bellen?

Bellen doe je onder andere met vragen over bestellingen die je hebt geplaatst. Ook kun je een vraag stellen over een retourzending. Ook over je account bij Bol.com kun je een vraag stellen. Daarnaast is het mogelijk om informatie in te winnen over e-readers of afzonderlijke producten.

Let op bij storingen

Mocht er een technische storing of een ander groot probleem optreden, dan kan het tijdelijk drukker zijn dan normaal bij de Bol.com telefonische klantenservice. Hou daar rekening mee. Ook de andere contactkanalen – mail, chat en Messenger – zullen vermoedelijk wat trager zijn, al zul je daar minder directe hinder van ondervinden. Op de website van Bol.com kun je nagaan of de website hinder ondervindt van een storing of dat er een ander probleem is opgetreden.

Laatste storingen bij Bol.com

Storingen bij Bol.com komen nog regelmatig voor, al worden ze gelukkig vrij snel aangepakt en opgelost. De laatste storingen op de website waren van 4 juni, 6 juli en twee dagen later op 8 juli.

Contact opnemen via digitale klantenservice

Surf je op de website van Bol.com naar de klantenservice pagina, dan kom je uit bij chatbot Billie. Billie is een rond (bol) mannetje met een grote glimlach, die van top tot teen in het blauw is gehuld. Aan Billie kun je verschillende vragen stellen. Omdat Billie een programma is, kun je de antwoorden niet zelf formuleren, maar moet je kiezen uit verschillende opties.  Je kunt een vraag stellen over je pakketje, over het retourneren van artikelen, of over hoe je met een cadeaubon moet betalen. Ook kun je de status van je retourzending opvragen en informatie inwinnen over wat je moet doen als je een beschadigd artikel hebt ontvangen. Het kan zijn dat je vraag hier niet tussen zit, kies dan voor ‘ik wil iets anders vragen’ voor meer opties.

24/7 klantenservice

Chatbot Billie helpt met het oplossen met je vragen, maar deze digitale goedzak is tevens de tussenpersoon voor als je doorverwezen wilt worden naar een medewerker van vlees en bloed. In dat geval kies je voor de optie ‘bel, chat of mail’. Je doorloopt de vragenprocedure met Billie, waarna je in de chatbox de optie ziet verschijnen om telefonisch contact op te nemen. Er wordt je beloofd dat je binnen 2 minuten respons zult krijgen. Dus blijf rustig aan de lijn. Via Billie kun je ook contact opnemen met een medewerker via chat: ook hier is de wachttijd 2 minuten. Kies je voor Facebook Messenger, dan wacht je maximaal een uur op antwoord. Mailen kan natuurlijk ook, maar dit is met maximaal 38 uur wachttijd de traagste optie.

Op sociale media of via de post bericht sturen

Het is ook mogelijk via de post of sociale media contact op te nemen met Bol.com. Bol is op verschillende sociale mediakanalen actief en doet zijn best klanten en geïnteresseerden zo goed mogelijk te woord te staan. Op Facebook vind je Bol onder de naam bolpuntcom. Het is via de klantenservice mogelijk om contact op te nemen met Bol door Facebook Messenger te gebruiken. Op Twitter vind je Bol onder de naam bol_com. Op YouTube onder de naam user.bolcom. Bol is zelfs op Pinterest actief, onder de link pinterest.com/bolpuntcom. Mocht je een handgeschreven brief aan Bol willen versturen, dan kies je voor Postbus 8080, 3503 RB Utrecht.