Hoe kom je bij de chat van de Bol.com klantenservice? Op deze pagina leggen we je precies uit hoe je het snelst en makkelijkst in contact komt met een Bol-medewerker via chat. Lees verder…
De Bol.com chat: alle informatie en hoe je de chat het handigst kunt gebruiken
In dit artikel lees je alles over chatten met Bol.com en wat je eraan kunt hebben. Een chat is namelijk hartstikke handig wanneer je een snel antwoord wilt hebben op een vraag of goed geholpen wilt worden bij een probleem.
Het is dan wel goed om te weten dat je twee manieren van chatten met Bol.com hebt:
- Je kunt kiezen voor het chatten met Billie en dit is de chatbot van Bol.com. (een chatbot is een robot die de meest voorkomende vragen automatisch voor je kan beantwoorden als je je zoekterm duidelijk aangeeft)
- Chatten met een echte medewerker van de klantenservice van Bol.com.
De eerste optie kies je als je iets algemeens wilt weten en niet te lang wilt zoeken op de website van Bol.com. De tweede optie is beter als je een concrete vraag of probleem hebt waarbij je echt de hulp van een persoon wilt en geen standaardreactie van een chatbot wilt krijgen.
Chatten met Bol.com – hoe deze manier van contact hebben in zijn werk gaat
Op de website van Bol zie je helemaal bovenin het scherm naast het Belgische of Nederlandse vlaggetje in het klein ‘klantenservice’ staan. Klik je hierop, dan kom je in een scherm terecht met een vrolijk ogend blauw mannetje dat aan je vraagt waar hij je mee kan helpen. Je kunt dan een paar woorden die de kern van je verhaal bevatten intypen, of je kijkt eronder of jouw vraag al helder beschreven staat en klikt daarop. Dit is de chatbot van Bol.com.
Scroll je verder naar beneden op diezelfde pagina, dan kun je bij de ‘Chat met Billie’ terechtkomen en het gaat hier om dezelfde chatbot als bovenin. Hij heeft de naam Billie gekregen, maar het is dus nog steeds een computergestuurd antwoord op veelgestelde vragen.
Kijk je in het midden van het scherm (tussen het chatten met de chatbot en naar je account doorgaan), dan vind je daar de mogelijkheid om met een medewerker van de klantenservice contact op te nemen. Deze manier van chatten is persoonlijk en wordt niet door een chatbot gedaan.
Is de Bol.com chat wel echt een handige of snelle manier van service verlenen?
Naar onze mening is er geen eenduidig antwoord op deze vraag en dus is het ja en nee. ‘Ja’, omdat je bij de chatbot ook veel basisantwoorden vindt op vragen die iedereen telkens heeft, zoals:
- Hoe kan ik een product terugsturen?
- Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
- Welke garantie zit er op het artikel?
‘Nee’, omdat de chatbot bijna nooit iets kan met vragen die verder gaan dan dat. Soms heb je een inhoudelijke vraag en wil je hierop antwoord voordat je overgaat tot bestellen. Andere keren wil je gewoon je frustraties even kwijt en hiervoor bij een medewerker van de klantenservice terecht kunnen.
Wat te doen als alleen de chatbot geactiveerd is en de klantenservice niet bereikbaar is?
Zoals je al hebt kunnen lezen zijn er twee mogelijkheden om te chatten: de bot en een echte persoon. In drukke tijden of tijdens vakanties kan het wel eens gebeuren dat je klikt op ‘chatten met een medewerker’ en dan blijkt dat er gewoon niet voldoende medewerkers aanwezig zijn om aan je vraag te voldoen. Je wordt dan alsnog direct doorgestuurd naar Billie, terwijl je daar nou net niet op zat te wachten, want anders had je die eerder al wel geraadpleegd.
Heb je echt geen behoefte aan de chatbot of heb je die al geprobeerd en helpt deze je niet verder? Dan zouden wij altijd adviseren om je verhaal of verzoek via de e-mail te sturen. Zo heb je altijd een tastbaar bewijs van je communicatie met de klantenservice en als er niet binnen de termijn die de automatische reactie je laat weten gereageerd wordt, kun je opnieuw in de pen klimmen.
Hoe kun je nog meer contact opnemen met Bol.com?
Naast de chatbot, chat met medewerker van de klantenservice en optie om te e-mailen, kun je ook nog bellen met Bol.com. Het is echter sterk afhankelijk van het seizoen waarin je zit hoe snel de telefoon opgenomen wordt. Voor ons is de urgentie van je probleem of vraag en hoe belangrijk het antwoord hierop is voor eventueel wel of niet doorgaan met bestellen de belangrijkste aanwijzing voor de beste manier van contact opnemen met Bol.com. Met de chat kan je veel, maar niet alles.
hallo,
Wij bestelden via Bol.Com een Samsung galaxy A12, een beschermhoes en screenschermprotector.
Met Samsung Galaxy en beschermhoes A12 alles ok.
Echter de screenprotector is niet geschikt voor dit model.
Na herhaalde pogingen omhet te bevestigen, terug, weliswaar gebruikt, in de verpakking en teruggestuurd.
Het betreft STUNTER NL factuurnummer220340471 – debiteurnummer59559 op naam en leveradres van :
De La Croix Bart
Marvijlestraat 19
B 9690 Kluisbergen
Graag uw reactie
met vriendelijke groeten
Rudy van de Wiele