Dit is het e-mailadres van Bol.com en zo kun je mailen met ze
Bol.com is op verschillende manieren te bereiken. De voornaamste is via de klantenservice. Hier kom je in eerste instantie niet in contact met een mens van vlees en bloed, maar met een met pixels doordrongen chatbot, chatbot Billie. Chatbot Billie is rond, blauw en blij. Hij helpt je graag met het beantwoorden van je vragen. Let wel op: de antwoorden op je vragen zijn volledig geautomatiseerd, dus het kan zijn dat de communicatie met Billie wat stroef verloopt.
Via Billie e-mailen

Mocht je via de mail contact willen opnemen met een medewerker van Bol.com, dan gaat ook dit via Billie. Billie is de digitale contactpersoon die je met andere mensen van vlees en bloed in contact brengt. Je kunt bellen, chatten, mailen of contact opnemen via Facebook Messenger. Kies je voor de optie ‘mailen’, dan moet je er wel rekening mee houden dat dit één van de traagste vormen van communicatie is. Er wordt beloofd dat je binnen 48 uur (dus 2 dagen) reactie krijgt. Kies je voor Messenger, dan krijg je binnen het uur reactie. Kies je voor bellen of chatten, dan hoef je gemiddeld slechts minder dan 2 minuten te wachten op respons.
Welke vragen kun je Billie stellen?
Je kunt Billie van alles vragen over Bol.com (hij is zelf ook een behoorlijk bolletje…), maar vraag hem niets over zijn privéleven of over zijn gevoelens, die heeft hij namelijk niet. Billie heeft zo zijn beperkingen, maar dat kunnen we hem en zijn vrolijke smoeltje wel vergeven. De vragen die je Billie kunt stellen gaan over je pakketje (‘waar is mijn pakketje?’) of de mogelijkheden om iets te retourneren of juist te betalen met een cadeaubon. Ook kun je de status van je retourzending controleren en te weten komen wat je moet doen als je een beschadigd artikel. Zit jouw vraag niet bij de bovenstaande opties, kies dan ‘ik wil iets anders vragen’.
Een gesprek beginnen met Billie
Een gesprek met chatbot Billie beginnen kan ieder moment van de dag (Billie slaapt namelijk nooit, hij is een soort vampier – maar dan nog extremer). Het gesprek begint met de vraag ‘Waar gaat je vraag over?’ Vervolgens kun je een automatisch antwoord geven, bijvoorbeeld over je bestelling of over wanneer je product wordt bezorgd. Ook kun je een vraag stellen over je betaling, je terugbetaling, een annulering of een retour. Als je met een kapot artikel zit, is ook daar een antwoord op te vinden. Een vraag over een specifiek product? Vraag het Billie.
…Of ga zelf op onderzoek uit
Op de klantenservice pagina kun je ook heel eenvoudig zelf op onderzoek uit gaan. Je vindt informatie over betalen, over bezorgen, bestellen, over retouren en annuleren, maar ook over garantie en reparatie, over e-readers en e-books, cadeaubonnen, je account en de voorwaarden, over bedrijfsgegevens en de mogelijkheid om zelf te verkopen op Bol.com. Let op: je kunt kiezen een gesprek met chatbot Billie te beginnen, maar als je op de optie ‘Bel, chat of mail’ klikt, kom je ook bij Billie uit. Kortom: Billie is overal, Billie is alomtegenwoordig. Billie is watching you.
Bellen met Bol.com
Is Billie alles behalve behulpzaam? Kan gebeuren. In dat geval kun je telefonisch contact opnemen met Bol.com. Je belt naar 030-3104999. Wanneer wordt het aangeraden om met Bol.com te bellen? Allereerst als Billie je niet verder kunt helpen. Je kunt bellen met een vraag over een bestelling die je hebt geplaatst, maar ook over het retourneren van een product. Daarnaast kun je een gerichte vraag stellen over je account op Bol.com, over e-readers of over een product. Een professionele medewerker zal je zo goed mogelijk te woord staan.
Status van je pakketje
Het is mogelijk om de status van je pakketje te volgen. Dit doe je in je account. Hiervoor moet je wel eerst inloggen of, mocht je nog geen account hebben, een nieuw account aanmaken.
Dag Bol.com,
Het pakje van de lamp, bestelnummer 1296889198, werd op 3 december jl. bezorgd bij mijn benedenburen.
De bezorger had bij mij niet aangebeld !!! en de pakjes voor de hele flat bij mijn onderbuurman op 73N voor de deur gelegd.
Die ontdekte de pakjes toen hij de deur open deed. Hij was zo vriendelijk om ze bij ons te gaan bezorgen. Heel slechte beurt !!!!!!!!
Ik neem aan dat u dat wel zult willen weten en ervoor zult zorgen dat zoiets niet nog eens gebeurt.
Met vriendelijke groet,
Dinie Pabst
D.C. Pabst
Johanna Naberstraat 75N
1827LB Alkmaar
T.: 072 2200285
E.: d.pabst@upcmail.nl